Onze reiscombinatie

Onze reiscombinatie

zondag 29 maart 2020

Stappenteller in quarantaine!!

Op ons Zuid Spaanse winteradres kwam ik zeker wel aan mijn dagelijkse, noodzakelijke stappen per dag. Je wandelde wat, de afstand tussen douche, toilet, keuken en slaapkamer waren een stuk langer dan die kleine afstanden die ik nu thuis afleg.
En dat die stappen niet meer zoveel gemaakt worden is duidelijk aan mijn lijf te merken. Het geeft zo hier en daar wat vervelende tekenen. De rug die verkrampt raakt, de benen die verslappen en ...ach, ik moet niet zeuren.
Gewoon een paar keer per dag die trappen op en af en zo vaak als mogelijk even een frisse neus halen.
Stap voor stap..........
Gelukkig kennen we het woord VERVELEN niet.
Genoeg hobby's en nog voldoende leesboeken. En dan ook nog heel veel films die gekeken kunnen worden.
Vandaag weer een paar QuebbelPost enveloppen op de bus gedaan. Ik geniet van het maken van die gevulde enveloppen. Tijdens dat maken, gaan mijn gedachten uit naar diegene die ze gaan ontvangen. Ik hoop dat mijn positieve gedachten bij hen aan zullen komen.
Vandaag kwamen er een paar reacties binnen na ontvangst van een QuebbelPost, dat geeft mij ook weer een goed en warm gevoel.
Zo geven we elkaar steun.
Samen moeten we het doen.

De eerste week thuis-quarantaine zit er op. Géén bezoek ontvangen en niet op bezoek gaan kost een paar dagen totaal geen moeite. Contact via telefoon, Whatsapp of een andere methode geeft voldoening.
Maar de tweede week zal niet gemakkelijker gaan worden.
Blijven genieten...
Even met gasten gezellig tafelen met een goed glas wijn en een dineetje van Cook...
Samen met de kleinkinderen knutselen...
Een bezoek brengen aan vrienden...
Even 'live' bijpraten met familieleden....
Het zit er even nog niet in!
Blijven oefenen....
Maar Cook blijft oefenen in zijn keuken.....
En Quebbel gaat haar stembanden extra smeren.....
Want, zodra het kan...
Souvenir uit Spanje....
Het komt allemaal weer goed.
Daar moeten we samen voor zorgen.

Die stappenteller krijg ik wel weer op tempo. Er komen nog heel veel mooie dagen om daar aan te gaan werken.

Lieve groet van Cook Leo en Quebbel Maria.





1 opmerking:

  1. Rustig thuis blijven, er zit voor jullie even niets anders op. Maar het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen